Predstavljamo vam pregled aktivnosti, ki smo jih na področju trajnostnega razvoja izvedli v letu 2024.
Destinacija Brežice z jasno vizijo sledi trajnostnemu razvoju turizma in si prizadeva za celostno upravljanje z viri, okoljem in skupnostjo. Že od leta 2018 je vključena v Zeleno shemo slovenskega turizma in leta 2022 postala ponosna nosilka najvišjega priznanja – Slovenia Green Destination Platinum.
Zeleni ponudniki in zaveza trajnosti
V destinaciji trenutno deluje 13 ponudnikov, ki so se zavezali k trajnostnemu delovanju z vključitvijo v Zeleno shemo. Med njimi so priznani gostinski obrati, turistične kmetije in nastanitve, ki z mednarodnimi certifikati, kot so Zeleni ključ in Slovenia Green zagotavljajo visoke standarde okoljske odgovornosti.
Pomemben mejnik je bila v pretklem letu tudi pridružitev Term Čatež, ki so kot največji slovenski termalni ponudnik postale del Zelene sheme, pridobile certifikat Zeleni ključ in so nosilec znaka Slovenia Green.
Brežice Izbrano – kolektivna blagovna znamka
Leta 2022 se je začela gradnja kolektivne blagovne znamke Brežice Izbrano, ki združuje pridelovalce, gostince, rokodelce in druge ponudnike pod skupno zgodbo lokalne kakovosti. Do konca leta 2024 je bilo v sistem vključenih 29 ponudnikov z 129 izdelki, razdeljenimi na prehranske izdelke, rokodelske unikatne izdelke ter jedi in pijače.
Promocija znamke vključuje nastop na dogodkih, digitalne infomate, spletna in družbena omrežja ter letni katalog ponudnikov. Posebni dogodki, kot so Grajski večer v maskah, Martinova večerja pri Martinovih, Velikonočna tržnica in Kuhinja na ulici, so prispevali k promociji lokalnih dobrot in krepitvi lokalne ekonomije.
Mednarodno priznanje – med TOP 100 zgodbami na svetu
Brežice so se že drugo leto zapored uvrstile med 100 najbolj trajnostnih zgodb na svetu v okviru Green Destinations Top 100 Stories. Zgodba “Od odpadkov do priložnosti”, vezana na Mestno promenado Brežice, je prepričala strokovno javnost in služila kot primer dobre prakse.
Mestna promenada Brežice – trajnostna prireditev
Promenada je leta 2024 postala prva prireditev v Sloveniji z nazivom Zero Waste z dvema zvezdicama. Med glavne trajnostne prakse spadajo uporaba povratnih kozarcev, 95,56 % ločeno zbranih odpadkov, posebni pepelniki v obliki glasovalnih škatel, pitnik v obliki Vodovodnega stolpa in zeleno stražo prostovoljcev.
Dogodek je s sodelovanjem 10 mednarodnih prostovoljcev dodal pomembno medkulturno razsežnost in utrdil vlogo Brežic kot zgled trajnostne prakse v turizmu.
Izobraževanja in spodbujanje trajnosti
ZPTM Brežice je v letu 2024 organiziral številna izobraževanja za ponudnike – od vitkega poslovanja do kreativnega turizma in kakovosti storitev. Skupaj z RRA Posavje so potekala tudi strokovna izobraževanja na temo ogljičnega odtisa, odpadkov na prireditvah in kakovostne promocije.
Karierni sejmi in mobilnost
Za dvig prepoznavnosti poklicev v turizmu so bili v Mladinskem centru Brežice izvedeni dva karierna sejma, ki sta mladim omogočila vpogled v zaposlitvene možnosti v turizmu.
Občina Brežice sodeluje tudi v Evropskem tednu mobilnosti, v okviru katerega je organizirala vrsto dogodkov, kot so Pešbus, Dan brez avtomobila, Mini olimpijada in testiranje e-skirojev.
Kulturna dediščina in trajnostna turistična vodenja
Z razvojem tematskih vodenj (Po poti ljubezni, Brodarstvo na Mostecu, Škratova pot med lučkami) smo v ospredje postavili zgodovino in arhitekturo skozi zgodbe in uganke. Brežice so leto 2024 zaznamovale tudi z organizacijo 1. Festivala evropskega filma in nagrado OHS za Vodovodni stolp.