Analiza anket za turističnih ponudnikov v destinaciji Brežice

nosilci-zelenega-znaka-slovenia-green-na-nasi-destinaciji-3692.png.webp

Da bi pridobili vpogled v trenutno stanje in izzive, s katerimi se soočajo turistični ponudniki, smo izvedli anketo med lokalnimi deležniki.

Rezultati kažejo, da so podjetja in organizacije naklonjena trajnostnim praksam, vendar pri njihovi implementaciji še vedno naletijo na določene ovire.​

Trajnostni ukrepi v praksi

Anketa je pokazala, da turistični ponudniki že izvajajo ukrepe za zmanjšanje negativnega vpliva na okolje. Na področju varčevanja z vodo so najpogostejši ukrepi:​

  • Vgradnja regulatorjev pretoka​
  • Kotlički z dvojnim splakovanjem
  • Redno servisiranje vodovodnih pip​

Pri zmanjševanju plastičnih odpadkov so uvedli:​

  • Ločeno zbiranje odpadkov​
  • Uporabo steklene embalaže namesto plastike​
  • Spodbujanje gostov k pitju vode iz pipe​
  • Zmanjšanje uporabe plastičnih izdelkov za enkratno uporabo​

Zavedanje podnebnih sprememb in sodelovanje z lokalnimi pridelovalci

Zanimivo je, da se 41 % anketiranih v celoti zaveda vpliva podnebnih sprememb na turizem, medtem ko jih 29 % meni, da bi lahko to zavedanje še izboljšali. To kaže na visoko stopnjo ozaveščenosti, hkrati pa tudi na potrebo po dodatnem informiranju in prilagoditvenih strategijah.​

Velik poudarek je bil namenjen tudi sodelovanju z lokalnimi pridelovalci. Kar 77 % turističnih ponudnikov se zaveda pomena podpore lokalnemu gospodarstvu, pri čemer jih 59 % že v celoti daje prednost lokalnim dobaviteljem. To pozitivno vpliva na kakovost ponudbe in prispeva k trajnostnemu razvoju regije.​

Izzivi in priložnosti za izboljšave

Kljub spodbudnim rezultatom analiza nakazuje tudi določene pomanjkljivosti. Med ključnimi izzivi izstopajo:

  • Pomanjkanje informiranosti o trajnostnih certifikatih: Le 18 % anketiranih v celoti pozna možnosti pridobitve trajnostnih oznak, kar kaže na potrebo po več izobraževanjih in spodbudah.​
  • Neizkoriščeno sodelovanje z lokalnimi turističnimi organizacijami: Čeprav skoraj polovica anketiranih že sodeluje, jih 29 % o tem šele razmišlja, kar nakazuje na potencial za okrepljeno povezovanje.​
  • Slabo komuniciranje trajnostnih praks: Le 30 % turističnih ponudnikov redno objavlja in promovira svoje trajnostne dosežke, kar pomeni izgubljeno priložnost za izboljšanje ugleda in prepoznavnosti.​

Pot naprej

Analiza anket kaže, da so trajnostne prakse v turističnem gospodarstvu Brežic že dobro uveljavljene, vendar obstajajo še pomembne priložnosti za izboljšave. Večja ozaveščenost o trajnostnih certifikatih, okrepljeno sodelovanje med ponudniki in lokalnimi organizacijami ter boljša komunikacija trajnostnih ukrepov so ključni koraki k bolj trajnostnemu in konkurenčnemu turizmu v regiji.​

nosilci-zelenega-znaka-slovenia-green-na-nasi-destinaciji-3642.jpg.webp
Gostilna pension Les je pridobila okoljski / trajnostni znak Green key
Podeželska Vila Les je pridobila certifikat  - Green Key

Dogodki

Sedež

Turistično–informacijski center

Turistično–informacijski center

E-novice