Čateževa energijska pot

Dolžina poti: 9,2 km/ Čas trajanje: 3 h/ Začetna točka: Digitalna sobana Terme Čatež

Čateževa energijska pot je krožna pot, ki  je speljana iz Term Čatež po nasipu ob reki Savi  ter nas pripelje do vrha Svetega Vida, kjer je čudovit razgled na mesto Brežice in okolico.

Izhodišče poti je v Termah Čatež, pri slaščičarni Urška. Na pot se usmerimo proti nasipu ob reki Savi, kjer nadaljujemo pot vse do vasi Čatež ob Savi. Na mostu si ogledamo sotočje naše najdaljše reke Save in Krke, ki je najdaljši desni pritok Save.

V vasi Čatež prečkamo križišče pri Gostilni Budič in pod nadvozom avtoceste nadaljujemo po delu Rimske ceste do Gostilne pension Les v središču vasi. Pot vodi mimo Turistične kmetije Zevnik, ki se ukvarja s konjeništvom. Poleg stoji cerkev zgrajena leta 1831, katere zavetnik je sv. Jurij. Na koncu vasi se podamo levo na travnik, desno je bencinska črpalka in parkirišče za avtomobile, kjer tudi lahko začnemo pot in si jo skrajšamo, skoraj za polovico.

Pot je dokaj položna, in se postopoma vzpenja, zato je primerna za večino pohodnikov in za izvajanje nordijske hoje. Sprehodimo se mimo 15 energetskih vrtincev, kjer lahko preverimo, če delujejo, a potrebno je pravilno dihati, meditirati in biti sproščen, če hočemo doživeti učinke energetskih krogov. Nič čudnega ne bo, če bomo na poti srečali tudi bosonoge pohodnike, saj je veliko domačinov, ki v se v poletnem času odpravijo do vrha kar brez obuval. Na najvišji točki vzpona po Šentviški gori stoji cerkvica sv. Vida, kjer lahko pozvonimo na zvon želja, poleg je vpisna knjiga pohodnikov. Na vrhu se nam razprostre zelo lep razgled na celotno Krško - Brežiško polje, ob jasnem vremenu se vidijo celo Kamniško-Savinjske Alpe.